Ensin pyydän anteeksi, että uusia tekstejä ei ole tullut vähään aikaan, koska muutin talveksi Espanjaan, Aurinkorannikolle Fuengirolaan. Lähdin 4.11, Finnairin aamulennolla AY1671 Malagaan, ja asuin ensimmäisen kuukauden keskustassa, "Bussikatu" Ramon y Cajalin varrella, mutta kuukauden vaihteessa muutin lähemmäksi rantaa, Carvajaliin. Bussilla ja junalla on tullut kuljettua melko paljon. Bussilinjasto on lievästi kummallinen, sillä monet linjat ovat "kaksoslinjoja, jotka kulkevat tunnin välein täysin samaa reittiä, ja näitä ovat esim. 2 ja 3, ja 1 ja 5. Näistä tulee pian uutta tekstiä.- Junat ovat osa Malagan Cercanias-linjaa C1, joka kulkee Fuengirolan ja Malagan Centro Alamedan välillä. Pahoittelut vielä inaktiivisuudesta ja lyhyehköstä tekstistä.
En ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne blogiin, mutta nyt on aikaa kirjoittaa, niin yritän nyt kirjoittaa tänne ainakin kerran viikossa. 55 kulkee Rautatientorilta laiturista 6 Koskelaan, ja on yksi eniten käyttämistäni linjoista. Linjalla on värikäs historia, ja linjavariaatioita on myös ollut paljon. Vuoteen 2011 asti linja kulki Marian sairaalalta Koskelaan, variaatio 55K kulki Kumpulanmäen kautta ajaen kampuksen ohi, 55A ajoi Hietaniemeen asti ja 55AK oli yhdistelmä molempia. Linja kulki myös Hämeentietä koko matkan Rautatientorille asti. 2011 linja siirtyi kulkemaan reittiä Rautatientori-Kalasatama-Koskela, ja 55K kulki edelleen Kumpulanmäen kautta. 55K lopetti kulkemisen noin 2014 (tarkkaa tietoa en löytänyt) ja vuonna 2018 linja 55 siirtyi kulkemaan Arabianrannan kautta. Sähköbussit ovat kulkeneet linjalla vuodesta 2016, ja täysin sähköbusseilla linja siirtyy ajettavaksi tammikuussa 2021. Linjaa on liikennöinyt esimerkiksi Helsingin Bussiliikenne, Nobina, Transdev ja tällä
Kommentit
Lähetä kommentti